Daljinsko otključavanje automobila je prilično zgodna opcija na koju se čovek lako navikne, ali ipak ima i svoju cenu. Kriminalci mogu lako da presretnu signal kljčaa i otvore automobil bez gašenja alarma. Jasno je da ako imaju pravi model ključa, mogu lako da upale automobila i jednostavno se odvezu.

U daljem tekstu se bavimo kako to lopovi tačno rade i šta konkretno možemo da učinimo kako bi naš auto bio bezbedan.

Kako ovaj bezbednostni sistem auta uopšte funkcioniše?

Kao što ste verovatno primetili, auto se ne može otvoriti sa bilo koijim ključnim privezkom. Potreban je specifičan ključ-privezak da obavi posao, a za to postoji i razlog.

Ključni privezak koristi kompjuterski čip u cilju stvaranja jedinstvenog koda koji se šalje do sigurnosnog sistema u automobilu. Automobil ima čip koji koristi isti algoritam za generisanje kodova. Ako se kodovi podudaraju, auto se otvara. Naravno da se iza ovoga krije složenije objašnjenje, ali u osnovi sistem tako funkcioniše.

Kako kriminalci napadaju – prvi slučaj ?

Pošto je svaki privezak/sistem automobila jedinstveni par, a svaki od njih može da stvori milijarde kodova, hakeri ne bi trebalo da imaju šanse. Ali ispostavilo se da je popularan sistem  Megamos Cripto nije toliko bezbedan kako svi su mislili.

Istraživači sa Radboud univerziteta u Holandiji i na Univerzitetu u Birmingemu otkrili da je presretanjem bežičnog signal, iz samo dva pokušaja, moguće suziti kombinacije sa milijardu na samo 200.000. Nakon toga, računar može pronaći kod u roku od pola sata i otključati automobil.

U realnoj situaciji, lopov bih mogao da sedi na ulici i sakuplja bežične signale dok vlasnici automobila ulaze i izlaze iz svojih vozila. Sa potrebnim informcijma koje je obezbedio ostaje mu cela noć da ukrade veći broj automobila.

Spisak automobila koji su potenicjalno rizični (koriste Megamos Cripto)

Ipak, potrebno je da vešt kradljivac automobila ili haker sprovede ovakvu vrstu napada, tako da su šanse da će se to desiti baš vama male. Ali zahvaljujući stalno aktivnim ključnim privezcima, postoji još jedna opasnost za koju je veravatnoća da se desi mnogo veća.ktiv

Kako kriminalci napadaju – drugi slučaj?

Uvek aktivni ključni privezci  predstavljaju ozbiljnu slabost u bezbednostnom sistemu automobila. Dokle god su vaši ključevi u dometu, svako može da otvori auto, sistem će misliti da ste vi to uradili. Zato noviji modeli automobila neće otključati vrata sve dok privezak ne bude blizu njih.

Međutim za manje od 100 €, kriminalci mogu kupiti pojačalo koje otkriva signale sa privezka, i to do 300 metara udaljenosti, a zatim ih prenosi u vaš automobil. Jednostavno rečeno, vaši ključevi mogu stajati na kuhinjskom stolu, dok lopov lagano došeta do vašeg automobila i otvori ga bez problema. Ovo na žalost nije teorija, ili filim sa James Bond-om ,  to je stvarna situacija!

Koraci kojima možete preduprediti krađu

Srećom, postoje jednostavni koraci koje možete preduzeti kako bi hakere/lopove sprečili u krađi signala. Možete kupiti torbicu koja blokira signale u kojoj može držati ključeve.

Ako ne želite da trošite novac, možete držati svoj ključni privezak u frižideru ili zamrzivaču. Višestruki slojevi metala će blokirati signale privezka. Samo proverite sa proizvođačem privezka, da ga  smrzavanje neće oštetiti, tj kako podnosi niske temperature.

Isti efekat možete možete postići i sa mikrotalasnom rernom. (Nemojte je uključivati dok je ključ unutra :)). Ubaci svoju ključni privezak u nju tako da lopovi neće moći da pokupe signal.

Pošto signale vašeg ključnog privezka blokira metal, možete ga takođe zaviti u aluminijumsku foliju. Ovo je svakako najlakše rešenje, ali  takođe postoji mogućnost da signal “procuri van” ako ne uradi uvijanje kako treba. Plus, možda će vam biti potrebne zalihe alu. folije. Takođe možete napraviti kutiju obloženu aluminijumskom folijom i u njoj držite svoje ključeve.

Ono čega bi svi trebali biti svesni jeste da ova vrsta krađe signala nije problem samo za ključne privezke. Novija dokumenta u koje spadju pasoši i druge I.D. kartice takođe sadrže čipove kojii koriste radio frekvenciju za autorizaciju, što omogućava kriminalcima da koriste RFID čitače velike snaga za krađu informacije iz sa bezbedne udljenosti.